K: Nem tudom elindítani a játékot. Mit tegyek?
V: Ellenőrizd, hogy a számítógéped megfelel-e a minimális rendszerkövetelményeknek. Amennyiben igen, ellenőrizd, hogy megvan-e a legújabb meghajtó a grafikus kártyádhoz, és letöltötted-e az operációs rendszer frissítéseit a Live Update-tel. Ha még mindig fennáll a probléma, lépj kapcsolatba a számítógép szállítójával, hogy nem hibásodott-e meg a géped.
K: A játék nem fut megfelelően. A játék akadozik és/vagy lefagy.
V: Ennek több oka lehet. Nézd át az alábbiakat:
Ellenőrizd, hogy a számítógéped megfelel-e a minimális rendszerkövetelményeknek.
Ellenőrizd, hogy frissítetted-e az operációs rendszeredet és a grafikus kártyád meghajtóját.
Zárd be a háttérben futó összes programot.
Indítsd újra a számítógépet, majd indítsd el a játékot háttérben futó programok nélkül.
Az is előfordulhat, hogy a hardverekkel van probléma. Lépj kapcsolatba a számítógéped szállítójával.
K: Nincs hang.
V: Ellenőrizd, hogy bekapcsoltad-e a hangszórót, illetve a Start menüben nézz utána, hogy nincs-e lehalkítva a gép: Beállítások/Vezérlőpult/Hang- és audio eszközök
K: Nem tudom menteni a játékot.
V: Csak a mentési pontoknál mentheted a játékot, és csak akkor, ha teljesítetted a „Jó éjt, szép álmokat” című feladatok egyikét. Mentési pontok az istállókban, a falvakban és a különböző menedékhelyeken vannak. Ezeket a térképen bíborszínű pont, kinn a feladat helyén pedig bíborszínű csillogás jelzi.
K: Nem tudom megetetni/megitatni/lecsutakolni a lovamat.
V: Valószínűleg rossz takarmányt/kefét/vödröt használsz (vagy pedig előbb le kell szállnod a lovadról). A ló itatásához szükséges vödröt és a csutakolókefét az első feladatban szerezheted be. Új és jobb felszerelést csaknem valamennyi boltban be tudsz szerezni. A kék színükről ismered fel azokat a keféket és vödröket, amelyeket a játék során felhasználhatsz a lovad itatására/csutakolására.
K: Hogyan tudom elmenteni a játékot?
V: A mentési helyeket a képernyő jobb felső sarkában lévő térképen rózsaszín pontok jelzik. Így ha menteni akarsz, lovagolj oda valamelyik ponthoz, és mentsd a játékot.
K: Hogyan tudatom a játékosommal, hogy merre menjen? És mit tegyek, ha valaki megkér engem valamire?
V: Vess egy pillantást a Súgóra! Itt választ kaphatsz számos kérdésre a játékkal kapcsolatban, pl. hogy hogyan szólíthatsz meg másokat, hogy mit jelentenek a színes pontok a térképen stb. A Súgó játék közben is megjelenik. Ha újra el akarod olvasni a Súgót, kattints az ikonsorban lévő kérdőjelre a képernyőn (jobb oldalon lent). Ekkor megjelenik az ablak, amelyben megtalálod a játékra vonatkozó Súgót.
K: Hogyan tudom befejezni játékot?
V: Az alsó ikonra kattintva bármikor befejezheted a játékot. Ekkor azonban nem mented a játékot. Ha menteni akarsz, keress egy mentési pontot (a képernyőn rózsaszínnel jelölt helyek egyikén), menj oda, és kattints a mentésre, majd a befejezésre.
K: Hogyan irányítom a játékost?
V: A billentyűzettel irányíthatod a játékosodat.
W: Előre
S: A kamera felé
A: Balra
D: Jobbra
Szóközbillentyű: Ugratás
Úgy irányíthatod a kamerát, hogy a kurzort a képernyő széle felé mozgatod.
TIPP: Ha gyorsabban akarod mozgatni a kamerát, tartsd lenyomva a jobb egérgombot, és a kamera a kurzor elmozdításakor mozogni kezd.
TIPP: Használhatod a nyilakat is!
K: Hogyan válthatok ruhát?
V: Különböző boltokban vásárolhatsz magadnak új ruhát. A ruhákat úgy használhatod, hogy áthúzod őket a hátizsákból az adatlapra. Például az új lovaglónadrágot áthúzod a nadrág helyére.
K: Hogyan teszem bele a tárgyakat a hátizsákomba?
V: Ha a képernyő jobb alsó sarkában lévő állapotjelző 100%-ot mutat, átrakhatod a tárgyakat a hátizsákba. A hátizsák ikonjára kattintva nyithatod ki a hátizsákot. Húzd át a tárgyakat a hátizsákba, és helyezd el őket egy üres helyen. Ezzel hely szabadul fel újabb tárgyak számára.
K: Nem emlékszem, hogy mit kell tennem. Honnan tudhatom meg?
V: Kattints a könyv ikonra a képernyő jobb alsó sarkában, ezzel megnyitod a feladatnaplót. A bal egérgombbal a feladatra kattintva kaphatsz információkat.
K: Hogyan találom meg a helyes utat?
V: Használd a jobb felső sarokban lévő térképet a helyes út megtalálásához. Nagyíthatod és kicsinyítheted is, és látni fogod rajta a választható feladatokat, a feladathoz szükséges tárgyakat és azokat a feladatokat is, amelyeket teljesíthetsz.
K: Teljesen sötét van, és nem látok semmit. Mit tegyek?
V: Ha a képernyő sötét, akkor a játékban éjszaka van, neked pedig találnod kell egy helyet, ahol menthetsz és alhatsz egyet. Menj egy bíborszínű ponttal jelölt helyre. Ott válaszd a „Mentés és alvás” opciót, ekkor újra reggel lesz.
K: Mit jelentenek a különböző színek a térképen.
V: A pontok embereket, tárgyakat és ellenőrző pontokat jelentenek. A pontok jelentése:
Sárga pont: Feladatot adó szereplő
Szürke pont: Szereplő, akinek a feladatét még nem teljesítetted
Zöld pont: Szereplő olyan feladattal, amelynek feltételei teljesültek
Kék pont: Szereplő megismételhető feladattal.
Narancssárga pont: Feladathoz szükséges tárgyak
Fehér pont: Ellenőrző pont
Bíborszínű pont: Itt mentheted a játékot.
Vörös pont: A feladatnaplóban éppen kiválasztott feladathoz szükséges tárgy.
K: Miért nem tudom lecsutakolni/megetetni/megitatni a lovamat?
V: Etetés/itatás/csutakolás közben közel kell állni a lóhoz. Csutakoláshoz vedd fel e kefét, és húzd a kurzort a ló hátához. Ha a kurzor zöldre vált, megkezdheted a feladatot. Ha a kurzor nem vált zöldre, akkor vagy túl távol vagy a lótól, vagy pedig rossz oldalról álltál hozzá. Próbáld meg megközelíteni egy másik irányból. Etetéskor válaszd ki, hogy mit akarsz adni a lónak, majd húzd a kurzort a ló fejéhez. Itatáskor először egy tele vödröt kell kerítened (a menedékhelyeken vagy a patakoknál kell megtölteni vízzel), majd húzd a tele vödröt a ló fejéhez.
K: Miért nem képes a lovam teljes sebességgel vágtatni?
V: Hogy a ló milyen gyorsan tud haladni, az az állapotától függ. Bizonyosodj meg arról, hogy a bal alsó sarokban lévő állapotjelzők mindig a lehető legnagyobb telítettséget jelezzék. Erre csutakoláskor, etetéskor és itatáskor van lehetőség. A sárga mutató jelzi a ló általános állapotát, ami négy tényezőtől függ.
Szomj: ha a lónak vízre van szüksége (kék mutató)
Éhség: ha a lónak takarmányra van szüksége (zöld mutató)
Kimerültség: ha a lónak pihenésre van szüksége, vagy lassítani kell a tempón (vörös mutató)
Tisztaság: ha a lovat le kell csutakolni (barna mutató)
K: Mit tehetek, ha nem tudok tovább menni, vagy a ló állandóan felágaskodik?
V: Ha elakadtál a lovaddal, lehet, hogy túl szűk a hely ahhoz, hogy a lovad áthaladjon. Próbálj meg hátramenni a lovaddal, felágaskodni, és ezzel egyidejűleg megfordulni. A hátramenetelhez nyomd meg az „S” gombot, a felágaskodáshoz az „X” gombot.
K: Hogyan válthatok lovat?
V: A lóvásárláshoz menj az istállóba, és kattints rá valamelyik lóra. Ekkor információk jelennek meg a lóról. A ló kiválasztásához kattints az OK gombra, és győződj meg róla, hogy van-e elég istállópontod és elég magas szinten vagy-e ahhoz, hogy megvedd a lovat.
K: Vettem egy új lovat, de nem tudok felülni rá. Mit tegyek?
V: Amikor kiválasztod és megveszed a lovat, az helyet cserél a régi lovaddal. Az új lovad is ott lesz, ahol a régi lovadat hagytad!
K: Új lovam van és állandóan megáll. Mit csinálok rosszul?
V: Egyes lovakat jobban kell ösztönözni, hogy menjenek. A „W” gombot vagy az előre nyilat megnyomva gyorsabb ügetésre késztetheted a lovat. Mindig figyeld a sebességmérőt, amely elkezd vörösen villogni, ha a lovad lassul.
A játék során időnként aktiválódik a játék súgója. A bal egérgombbal a felkiáltójelre (!) kattintva elolvashatod a súgó szövegét. Ezek a súgószövegek tippeket adnak a játékhoz; ha újra el akarod olvasni vagy elő akarod hívni ezeket, kattints a képernyő alján található menüsorban a kérdőjelre.
A billentyűzettel irányíthatod a játékosodat.
W: Előre
S: A kamera felé
A: Balra
D: Jobbra
Szóközbillentyű: Ugratás
Úgy irányíthatod a kamerát, hogy a kurzort a képernyő széle felé mozgatod.
TIPP: Ha gyorsabban akarod mozgatni a kamerát, tartsd lenyomva a jobb egérgombot, és a kamera a kurzor elmozdításakor mozogni kezd.
Felkiáltójel jelzi, hogy éppen kivel beszélsz. Vidd felé a kurzort, amíg meg nem jelenik a buborék a felkiáltójellel (ha elszürkül, túl messzire húztad – vidd közelebb!). Most kattints a bal egérgombbal.
Ekkor megnyitod a feladatválasztási ablakot, ahol kiválaszthatod, hogy melyik feladatről akarsz beszélni az adott személlyel. A párbeszéd végén megjelenik a kérdés, hogy elfogadod-e a feladatot. Ha elfogadod, az bekerül a feladatnaplóba, ha elutasítod, akkor egy másik alkalomra marad.
A felkiáltójelek és a feladatnevek színe eltérő, attól függően, hogy mit ajánl fel az adott személy.
Sárga: Feladatot adó szereplő
Szürke: Szereplő, akinek a feladatát még nem teljesítetted
Zöld: Szereplő olyan feladattal, amelynek feltételei teljesültek – ez a feladat a feladatválasztási ablakban választható ki
Kék: Szereplő megismételhető feladattal.
A képernyő alsó részén egy menüsort látsz több ikonnal, amelyekre rá lehet kattintani.
Érem: Megmutatja az érmeket
Könyv: Kinyitja a feladatnaplót
Hátizsák: Hozzáférés a készletekhez
Kérdőjel: Megnyitja a játék Súgóját
Karakter: Adatlapod megnyitása
Ló: A lovad adatlapja
Nyíl: Vissza a főmenühöz
A lópatkó közepén, a képernyő jobb felső sarkában van a térkép. Rákattintva nagyíthatod. A bezáráshoz kattints rá még egyet. A + és – jelekre kattintva is nagyíthatsz vagy kicsinyíthetsz. A térképen pontokat látsz, amelyek karaktereket, tárgyakat, ellenőrző pontokat és mentési pontokat jelölnek. Az M gombbal megnyithatod és be is zárhatod a térképet.
Sárga pont: Feladatot adó szereplő
Szürke pont: Szereplő, akinek a feladatét még nem teljesítetted
Zöld pont: Szereplő olyan feladattal, amelynek feltételei teljesültek
Kék pont: Szereplő megismételhető feladattal.
Narancssárga pont: Feladathoz szükséges tárgyak
Fehér pont: Ellenőrző pont
Bíborszínű pont: Mentési pontok
Vörös pont: Feladati tárgy a feladatnaplóban éppen kiválasztott feladathoz.
Ha felveszel egy tárgyat vagy kapcsolatba kerülsz vele, a kurzor kézzé változik (az aktuális feladatban használt tárgyak csillognak, ez jelzi, hogy hozzájuk lehet érni). A bal egérgombbal kattintva veheted fel/ léphetsz vele kapcsolatba. Ha rákattintasz, elindul az állapotjelző. Ha az állapotjelző 100%-ot mutat, végrehajtottad a feladatot. Ha tárgyról volt szó, az bekerült a készletedbe.
A feladatnaplód tájékoztatást ad az aktuális feladatról. A bal egérgombbal a feladat nevére kattintva részletes információ jelenik meg a feladatról. Sárgával van szedve a folyamatban lévő feladat, zölddel pedig az, ahol csak annyi a dolgod, hogy elvidd.
Ha a kurzor a ló felé mozgatva nyereggé változik, akkor megérintheted a lovat. A bal egérgombbal kattintva felszállhatsz a lóra, illetve leszállhatsz róla.
W: Gyorsítás
S: Lassítás
A: Balra
D: Jobbra
X: Fékezés
FONTOS! A ló néha akkor is lassít vagy gyorsít, ha te nem utasítod. Figyelj, és gyorsan reagálj, hogy mindig a te akaratod szerint haladjon! Ha a sebességmérőn a nyíl elkezd villogni, az azt jelenti, hogy a lovad változtat a tempón. A W billentyű lenyomásával fenntarthatod az aktuális tempót.
FONTOS! Nem ülhetsz lóra, ha nincs megfelelő ruházatod. A kobak mindig kötelező!
FONTOS! Elsőre nehéznek tűnhet a ló irányítása, azonban ahogy egyre jobb lovassá válsz és egyre ügyesebb vagy, úgy válik egyre egyszerűbbé a lovaglás, és a lovad is jobban engedelmeskedik a parancsaidnak.
78 500 helyett MOST 0 Ft.
Honlapkészítés ingyen:
Ez a weblapszerkesztő alkalmas
ingyen weboldal,
ingyen honlap készítés...
Mai: 1
Tegnapi: 2
Heti: 12
Havi: 99
Össz.: 78 985
Látogatottság növelés
Starstable és Starshine - © 2008 - 2025 - starstableandstarshine.hupont.hu
Az, hogy weboldal ingyen annyit jelent, hogy minden ingyenes és korlátlan: weboldal ingyen.